Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Myśliborzu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie SO.120.67.2022.MP w sprawie planu działania na rzecz poprawy dostępności


ZARZĄDZENIE NR  SO.120. 67.2022.MP

Burmistrza Myśliborza

z dnia 08.06.2022 r.

 

w sprawie przyjęcia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024 w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu

 

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zarządza się co następuje:

§ 1.

Wprowadza się „Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024 w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu” w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 2.

Nadzór nad wprowadzeniem planu powierza się Koordynatorowi ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia

Burmistrza Myśliborza

nr SO.120. 67 .2022.MP

z dnia 08.06.2022 roku

 Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024 w Urzędzie Miejskim
w Myśliborzu

 

Lp.

Zakres działań

Realizujący zadanie

Sposób realizacji

Termin realizacji

1.

Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu.

Koordynator ds. dostępności we współpracy z komórkami organizacyjnymi.

Analiza stanu obiektów administrowanych przez Urząd Miejski w Myśliborzu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów prawa.

Realizacja w całym okresie działania.

2.

Obsługa osób niesłyszących (głuchoniemych).

Koordynator ds. dostępności

we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych

Kurs języka migowego dla pracowników Biura Obsługi Interesanta/Sekretariatu

Wykonano

3.

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami nagrań Rady Miejskiej w Myśliborzu

Koordynator ds. dostępności,

pracownik Biura Rady,

informatyk

Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrań obrad Rady Miejskiej w Myśliborzu

Realizacja w całym okresie działania

4.

Obsługa osób niedosłyszących.

Koordynator ds. dostępności

we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych

Zakup przenośnej pętli indukcyjnej do Urzędu Miejskiego w Myśliborzu

W trakcie realizacji

5.

Obsługa osób niewidomych i niedowidzących.

Koordynator ds. dostępności

Sporządzenie planu rozmieszczenia pomieszczeń oraz oznakowanie poszczególnych pomieszczeń za pomocą tabliczek/ naklejek w alfabecie Braille`a.

W trakcie realizacji

6.

Uwzględnienie trudności osób ze szczególnymi potrzebami podczas imprez plenerowych.

Koordynator ds. dostępności we współpracy z jednostkami organizacyjnymi

Zapewnienie podczas imprez plenerowych kabiny dla osób niepełnosprawnych

Realizacja w całym okresie działania

7.

Zapewnienie ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator ds. dostępności, inspektor ds. BHP

Opracowanie szczegółowych zasad ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami w przypadku powstania pożaru lub innego zagrożenia.

W trakcie realizacji

8.

Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy Myślibórz w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator ds. dostępności, kierownicy jednostek organizacyjnych

Bieżący kontakt z jednostkami organizacyjnymi, przesyłanie informacji, organizacja spotkań roboczych.

Realizacja w całym okresie działania

9.

Określenie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator ds. dostępności we współpracy z pracownikami  Urzędu oraz kierownikami jednostek organizacyjnych

Działania zmierzające pozyskiwaniom środków zewnętrznych w szczególności z:

  • Funduszu Dostępności

  • Funduszy Unijnych

  • PFRON-u

  • Z dotacji celowych z budżetu Państwa

Realizacja w całym okresie działania

10.

Szkolenia z zakresu dostępności.

Koordynator ds. dostępności, informatyk, kierownicy jednostek organizacyjnych

Udział w webinariach, warsztatach, konferencjach itp. z zakresu tematyki dostępności

Realizacja w całym okresie działania

11.

Monitorowanie działalności w zakresie wskazanym w art. 14 ust. 1 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. 

Koordynator ds. dostępności

Prowadzenie narad i spotkań z kadrą kierowniczą Urzędu oraz ekspertami z zewnątrz

Realizacja w całym okresie działania

12.

Dostosowanie strony internetowej i BIP do minimalnych wymagań pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności, informatyk

Publikacje tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową. Wprowadzenie opisu alternatywnego do grafik na stronach internetowych Urzędu.

Realizacji w całym okresie działania.

13.

Dostosowanie drzwi wejściowych do Ratusza do osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności

we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych

Montaż urządzeń do automatycznego otwierania i zamykania drzwi lub wspomagającego te czynności

W trakcie realizacji

14.

Dostosowanie budynku Urzędu Stanu Cywilnego do osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności

we współpracy z Referatem Spraw Organizacyjnych oraz Wydziałem Inwestycji

Montaż windy zewnętrznej w budynku

W trakcie realizacji

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Michał Przybył 05-07-2024 07:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Agata Janiszewska 05-07-2024
Ostatnia aktualizacja: - 05-07-2024 07:47