Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Myśliborzu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała Nr XXXI/274/2021 - ws. przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz samochodu operacyjnego dla Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Myśliborzu

UCHWAŁA Nr XXXI/274/2021
RADY  MIEJSKIEJ  W  MYŚLIBORZU
z dnia 29 kwietnia 2021 r.

w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego oraz samochodu operacyjnego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Myśliborzu.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020r. poz. 716 ze zm.), art. 19b pkt 1 , art. 19h pkt 1, art. 19i  pkt 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej  (Dz. U. z 2020r.  poz. 1123 ze zm.) uchwala się, co następuje:

§1. Wyraża się zgodę na przekazanie środków na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej prowadzony przez Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie w  kwocie 110.000 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy złotych 00/100) 
z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego pojazdu ratowniczo-gaśniczego GBA oraz samochodu operacyjnego SLOp dla  Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej  w Myśliborzu.

§2. Pomoc finansowa, o której mowa w § 1 zostanie udzielona w formie dotacji celowej.

§3. 1. Szczegółowe warunki przekazania i rozliczenia dotacji określone zostaną  w  umowie.
2. Do zawarcia przedmiotowej umowy upoważnia się Burmistrza  Myśliborza.

§4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi  Myśliborza.

§5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Antczak

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 19b ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r o Państwowej Straży Pożarnej, Gminy mogą uczestniczyć w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej, poprzez przekazanie środków finansowych na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej. Zgodnie z art. 19h ww. ustawy środki Funduszu mogą być przeznaczone na pokrywanie kosztów utrzymania i funkcjonowania jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Myśliborzu zwrócił się z wnioskiem do Gminy Myślibórz  o wsparcie finansowe budżetu KP PSP poprzez udzielenie dotacji w kwocie 110.000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego  GBA oraz samochodu operacyjnego SLOp.

Państwowa Straż Pożarna  w ramach swoich obowiązków zobowiązana jest między innymi do niezwłocznego reagowania na wszelkiego rodzaju zdarzenia  zagrażające mieszkańcom, a także niesienia pomocy ofiarom tych zjawisk. Gmina Myślibórz to nie tylko miasto Myślibórz ale także 29 sołectw. Niejednokrotnie pomoc strażaków staje się utrudniona z uwagi na oddalone miejsca, w których  jest ona potrzebna. W celu maksymalnego skrócenia czasu reakcji na zgłoszenia  oraz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców niezbędnym staje się wyposażenie strażaków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej  w Myśliborzu, obsługujących teren miasta i gminy Myślibórz, w nowe pojazdy specjalistyczne.

SLOp (lekki samochód operacyjny) – pozostawać będzie do dyspozycji osób funkcyjnych z KP PSP dojeżdżających na miejsce zdarzenia, których zadaniem jest m.in. przejmowanie kierowania działaniami ratowniczymi podczas pożarów, miejscowych zagrożeń i innych nietypowych zdarzeń. Ponadto, wykorzystywany będzie do przeprowadzania czynności kontrolno-rozpoznawczych, do wykonywania zadań związanych z prewencją społeczną i wielu innych przedsięwzięć ustawowych, związanych z codzienną działalnością KP PSP w Myśliborzu. Obecnie użytkowany w Komendzie Powiatowej PSP w Myśliborzu samochód SLOp to wysłużony pojazd marki Volkswagen Passat 1,9 TDi, którego wiek liczy obecnie 17 lat,a częste remonty przewyższają jego wartość. Koszt całkowity samochodu to  120.000 zł, z tego: wkład Gminy – 10.000 zł, wkład Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej -20.000 zł, wkład Gminy Barlinek: 90.000 zł

GBA (średni samochód ratowniczo-gaśniczy, ze zbiornikiem na wodę i autopompą) jako samochód „pierwszo-wyjazdowy” – dysponowany do większości zdarzeń, ze względu na wszechstronne wyposażenie. Pojazd ten zastąpi wyeksploatowany w dużym stopniu samochód GLBA marki Renault Mascott, który podobnie jak SLOp prawie dwukrotnie przekroczył czas normatywny - użytkowany jest 17 lat. Samochód generuje coraz częściej ogromne koszty związane z utrzymaniem go w stanie gotowości, biorąc pod uwagę naprawy  podzespołów eksploatacyjnych, ale również wyposażenia specjalnego jak zestaw narzędzi hydraulicznych lub autopompa. Koszt całkowity samochodu to  800.000 zł, z tego: wkład Gminy – 100.000 zł, dofinansowanie NFOŚ i MSWiA – 700.000 zł.

Zakup przedmiotowych pojazdów pozwoli na skuteczniejszą  realizację zadań i szybsze przemieszczanie się do miejsc zaistniałych zdarzeń, a tym samym szybsze udzielenie pomocy.

Udzielona pomoc dla Komendy Powiatowej PSP w Myśliborzu przyczyni się w znacznym stopniu do poprawy warunków pracy strażaków KP PSP. Zakup nowych samochodów wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i podniesie gotowość strażaków do działań,  a co za tym idzie wpłynie na wzrost poziomu bezpieczeństwa w Gminie Myślibórz, w tym mieszkańców lokalnej społeczności.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Ananicz 05-05-2021 12:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Małgorzata Kępa 05-05-2021
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Ananicz 06-05-2021 09:51