Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Myśliborzu
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała nr XXXV/303/2009 - ws. uchwalenia budżetu Gminy Myślibórz na rok 2009

U c h w a ł a    Nr   XXXV/303/2009

 

RADY  MIEJSKIEJ

 

W  MYŚLIBORZU

 

z dnia 26  stycznia  2009  roku

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Myślibórz na rok 2009.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z późn. zm.)  oraz art. 86 ust. 1, art. 165,  art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.)

RADA  MIEJSKA  W  MYŚLIBORZU

ustala, co następuje:

§ 1.1 Ustala się prognozowane dochody budżetu Gminy w wysokości

         (załącznik Nr 5 i 6)                                                                         66 079 716,00 zł,
z tego:

1)  dochody bieżące                                                                                                 47 935 490,29 zł,

 

w tym:

     dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów

     alkoholowych w wysokości                                                                           325 000,00 zł,

 

 

2)  dochody majątkowe                                                                                    18 144 225,71 zł

 

        2.  dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

             oraz innych zadań zleconych ustawami,  zadań realizowanych na podstawie

            porozumień  z organami administracji rządowej i na zadania własne

             w wysokości

(załącznik Nr 26, 29, 31)                                                                                         8 593 380,00 zł

 

§ 2. Ustala się wydatki budżetu Gminy w wysokości                               73 069 884,00 zł,

(załącznik 7 i 8)

 

1)     wydatki związane z realizacją zadań własnych                                           64 476 504,00 zł

    

    w tym:

     wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki

     i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i zwalczania narkomanii

     w wysokości                                                                                                  325 000,00 zł,

     (załącznik Nr 10,11)

Strona 1

 


2)     wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

        oraz innych zadań zleconych ustawami,  zadań realizowanych na podstawie

        porozumień  z organami administracji rządowej i na zadania własne

        w wysokości                                                                                                                                

        (załącznik Nr 27, 30, 32)                                                                                 8 593 380,00 zł

§ 3.1. Wydatki budżetowe nie znajdujące pokrycia w planowanych dochodach

 w kwocie                                                                                                            9 135 000,00 zł,

 zostaną pokryte przychodami pochodzącymi z:

 

1)  obligacji w wysokości                                                                                         7 835 000,00 zł,

zaciągniętych w bankach krajowych

 

2)  inne rozliczenia z lat ubiegłych                                                                   1 300 000,00 zł                         

                                                                                                                                                           

               2. Wyraża się zgodę na zabezpieczenie określone w umowie,   emisji obligacji  zawartych  w § 3. ust.1. 

§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu

Przychody w wysokości                                                                             9 135  000,00 zł

w tym:                      -  obligacje  w wysokości                                              7 835 000,00 zł

- inne rozliczenia z lat ubiegłych                                  1 300 000,00 zł

Rozchody w wysokości                                                                                2 144 832,00 zł

Z przeznaczeniem na:

- spłatę rat kredytów w wysokości                                1 474 832,00 zł,

                                   - wykup innych papierów wartościowych (obligacji) w wysokości 

 670 000,00 zł,

§ 5W budżecie tworzy się rezerwy:

1)  ogólną w wysokości                                                                                               200 000,00 zł,

2)  celową w wysokości                                                                                     2 084 050,00 zł,

(załącznik Nr 9)

w tym z przeznaczeniem na:

a. realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego                                         13 000,00 zł

§6. Ustala się wykaz zadań  wydatków majątkowych  w kwocie          17 619 668,00 zł

Zgodnie z załącznikiem Nr 13 do uchwały

 

Strona 2

 

 

§ 7. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy:

1)  inwestycyjne w latach 2009-2010 w wysokości                                                2 850 000,00 zł,

     (załącznik Nr 14)

 

§8. Ustala się limity wydatków na programy i projekty realizowane ze środków unijnych określone w załącznikach 15, 16, 17, 18.

§9. Ustala się plany  przychodów i wydatków zakładów budżetowych zgodnie z  załącznikiem  Nr 21

 

     §10. Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Załącznik Nr 24).

 

      § 11. Ustala się dotacje podmiotowe dla zakładów budżetowych w łącznej

wysokości                                                                                                        1 100 000,00 zł.

Zgodnie z załącznikiem Nr 22 do uchwały.

 

   § 12. Ustala się dotacje dla instytucji kultury w łącznej wysokości

wysokości                                                                                                         1 657 012,00 zł.

Zgodnie z załącznikiem Nr 23 do uchwały.                                                       

§ 13. Upoważnia się Burmistrza  do zaciągania zobowiązań do łącznej kwoty –

3 068 935,00 zł

§ 14. Upoważnia się Burmistrza  do :

1. udzielania pożyczek i poręczeń do wysokości                                            500 000,00

2. zaciągania kredytów i pożyczek przeznaczonych na pokrycie występującego

w ciągu roku niedoboru, który podlega spłacie w tym samym roku

do wysokości                                                                                                2 500 000,00

§ 15. Upoważnia się Burmistrza do lokowania wolnych środków budżetowych  na rachunkach bankowych w bankach, także w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy, w trakcie realizacji budżetu, w różnych formach.

§ 16. Upoważnia się burmistrza do:

1.      zaciągania zobowiązań na:

a.       finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009-2010 ujęte w załączniku Nr  14 do uchwały,

b.      realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej ,  niepodlegających zwrotowi  środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących  ze źródeł zagranicznych ujętych w załącznikach Nr 15, 16, 17, 18 do uchwały,

 

Strona 3

 

 

c.      z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

2.      dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień        między działami,

3.      przekazywania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych    wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych,

4.      korekty poszczególnych zadań inwestycyjnych i remontowych w danym dziale,

5.      przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym  do zaciągania zobowiązań z tytułu umów,  których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości  działania  jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

 

§ 17. Zobowiązuje się Burmistrza do poinformowania Radę Miejską o wysokości udzielonych poręczeń i zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz ich spłatach, w półrocznym i rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu.

 

§ 18. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

     § 19.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia       2009 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodnio-pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Myślibórz.

 

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej

 

Mariusz  Norsesowicz

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Ananicz 09-02-2009 12:46
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Iwona Bulanowska 09-02-2009
Ostatnia aktualizacja: - 09-02-2009 12:46